En kvinnas plats!

En kvinnas plats anses vara vid spisen, tvättmaskinen, diskmaskinen och i hela huset med en dammvippa i ena handen och en kaffekopp i den andra.. Vara redo att ta upp minsta strumpa, dammkorn och krossade glas!
Det anses ju vara fel enligt många. Det ska vara jämnställt i ett hushåll! Men ska jag va helt ärlig vill jag klara av dessa saker rätt.. Vi tjejer vet hur karlarna diskar, bara att svabba av lite sen är det klart. Eller hur dom tvättar, blandar rött med vitt, eller sätter på maskin på 90 grader med en bommullströja i!! Kanske inte alla dock, finns nog några herrar som klarar av att sortera vita och färgade kläder, eller ta lite längre tid på sig vid disken.

Dessa grejer tycker jag är rogivande, min egen stund där jag släpper allt och låter tankarna flöda fritt.
Speciellt disken.. Underbart!!!

Har mitt budskap gått fram nu? Förstår ni att jag diskar, tvättar och dammsuger idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0