Uppvärmning ÄR viktigt.

Jag somnade en stund. Men tydligen tyckte kroppen att jag bara skulle få nån timmas sömn.
Försökte somna om men det gick inte. Inte alls..

Så här har jag setat, läst bloggar, gråtit floder. Varför ger jag inte upp med läsningen när det är en sorglig blogg jag ramlar in på? Nej jag ska fortsätta, och nu är jag alldeles röd i ögonen med en svidande känsla under.

Ska nu försöka hålla mig vaken tills ikväll. Somnar jag nu är det kört.. Har ju ändå en hel del som står på dagslistan till idag. Gå igenom dom sista rapporterna, tvätta, styra upp lägenheten, samt klämma in lite kaffebesök som jag lovat. Hade tänkt dra en repa på crosstrainern, men känner att utan sömn hoppar jag gärna över gymmet. Jag vill ha orken att värma upp ordentligt samt orka med alla vikter sen. Har vart lite slö med uppvärmningen tidigare.

Men nu när jag vet vad som kan hända och vilken effekt lite uppvärmning ger, kör jag stenhårt på det.
Dom som inte värmer upp, vad har dom fått det ifrån? Att man inte behöver det alltså.
Idiotiskt.

image description

Länkar till Pappa Gabriels fitness blogg och till det specifika inlägget om uppvärmning.
Jag är ett sånt klantarsel. Vad jag än gör så skadar jag mig. Min vänsterfot att har fått sina smällar. Det är alltid just vänsterfoten som jag stukar. Och det rejält oftast. Det är som att foten just bara hänger där ibland, utan att jag vet av den ritkigt. Och skada mig på gymmet nu är det sista jag vill. Skadan i mitt knä har inte gett med sig än, och det är många veckor sen nu som jag skadade mig i spåret.



På tal om uppvärmning.. Man kanske skulle svida om från trostillstånd till träningskläder och ge sig ut på en motionsrunda? Just för att fördriva tiden lite. Måste bara kolla klart på McLeods Döttrar bara..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0