Hallon&Svek

Id'en bakom mitt bloggnamn kommer från dessa fyra böcker. Böcker som ligger. Mig SÅ varmt om hjärtat att jag läst dom alla flera gånger om dessutom.
Livet kan va sött som hallon, men ändå beskt å surt som svek. Och hur mycket man än kämpar, hur bra och fin man är som människa så kommer man nog inte ifrån detta svek.

I dom här böckerna får man följa familjen kring La Stella, en familje restaurang där dom lever som en idyllisk familj, ren och skär lycka, och sedan en totalvändning med tusen kilo svek, och hur man tar sig upp från botten till att bli ett bättre och självsäkrare Jag.

Dom är så bra att jag lever mig in i böckerna, känner karaktärernas känslor, gråter när dom gråter och skrattar ikapp med dom. Det är precis som att jag själv är med i böckerna.

Har precis börjat med den första boken igen, även om jag har en liten sexåring brevid mig som vaknar tidigt imorgon bitti. Det är inte det enklaste att sova brevid en som snarkar högt. Min säng är stor och bred och killen så liten så liten, men ändå ligger jag längst ut på kanten och kämpar för att inte trilla ner på golvet..

Hoppas ni alla anda haft en mysig lördag, precis som jag med barnbus, skridskoåkning och en jävla massa kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0