Liten söt krabat.

Jag trodde aldrig för mitt liv att jag, Anna, skulle vakna kvart i fem en ledig tisdagsmorgon. Men här ligger jag, klarvaken. Okej, lite grus i ögonen har jag allt, men alldeles för lite för att kunna somna om. Tänker på en väldigt go liten krabat, vid namn Ruth som har klättrat på mig idag. Hon får mig att tänka på den Goa biten "Vad har du under blusen Ruth? Vad är det där som putar ut?" Men inte har denna Ruth något under blusen, och inte en blus heller för den delen. Nej nej.. Hon är en lite sköldpadda på 12 jordsnurr.
En vacker sådan..

Sen har tankarna flytit över till ön också. Lär verkligen åka dit, och det snart. Pratade lite smått med en bekant idag från Gotland, och enligt han är vädret strålande. Jag saknar att gå nere vid vattnet vid fyren på Närs holme, ta ett glas vin på pigan för att senare ha springtävlingar och somna i en fiskebod. Vakna upp och känna doften av nyrökt fisk. Det finns mycket jag saknar där.. Får se till att jag inte bokar resan så ja missar bröllopet som är snart. Det vill jag inte missa. Två bröllop på en sommar, hur mysigt som hellst :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0