Sportamore.se

Kondition kondition.. Vad är det? En riktig färskvara. Något jag inte har tydligen. I Söndags blev det god mat och fotboll med C´s familj. Och i pausen innan 2halvlek så gick jag och C ut på tomten och spelade lite fotboll. Eller spela och spela.. Han spelade. Han dribblade bort bollen hela tiden för mig att jag aldrig fick någon chans. Ett minne kom fram.. Anledningen till att jag slutade spela fotboll som liten. Jag fick aldrig tag på bollen! Nu när jag ser tillbaka och ser mig själv där på plan, så ser jag bara en lönnfet liten unge, som springer och kämpar med att få fatt i bollen nån gång.
 
Ångrar att jag inte fortsatte med fotbollen, eller vilken sport som hellst när jag var liten. Jag prövade lite olika, men fortsatte aldrig med något riktigt. Det jag fastnade för mest va nog dansen och ridningen.
Men hur är det idag då? Jag har NOLL taktkänsla i kroppen, och hästar är jag livrädd för. Så gick det med det..
 
För att komma till konditionen då.. I Söndags trodde jag allvarligt att hjärtat skulle hoppa ur kroppen på mig. Trodde nästan att jag hörde hjärtat utanpå kroppen ett tag. Så nu ska C få hjälpa mig lite i spåret. Jag ska klara av att springa en km inom en snar framtid. Jag ska ta träningen på allvar, precis som jag gjort tidigare. Men av någon anledning har det inte blivit så på senare tid. Men jag ska låta C "träna" mig i spåret.. Så får vi se om vi får ordning på min kondition :)
 
Jag har börjat lite smått.. Med kläderna! Lite nya jackor att springa i. Tänker inte springa mitt på dagen då det troligtvis är rätt varmt ute. Men på kvällen däremot.. Då är det nog skönt och vad passar fint då, om inte lite nya jackor :) Fick med nått linne och en fotboll nu till sommaren också.
 
 
Jag älskar Sportamore och deras kläder. Enkelt och smidigt att beställa därifrån. Fri frakt, snabb leverans och bra varor till lite billigare pris än i butiker.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0