Sorry.

En natt som denna, när man inser att man inte bloggat på länge, ja då bloggar man.
Även om det inte har vart allt för fint väder har jag haft miljontals saker för mig. Tänkte göra ett inlägg och få ner i ord vad jag har haft för mig. Men jag tror jag låter bilderna tala för sig..
 
Det har vart Midsommar.. Och jag tog det lugnt hela dagen och kvällen. Dagen spenderades med C och hans syster på Framnäs till att börja med. Vi åt smörgås med skagenröra på, men en smak av en pärontomte. Sjävklart solade vi en stund innan vi begav oss hem för tillfix för att sedan röra oss till Anundshög med massor med folk och en midsommarstång.
 
Att sova middag när vi kom hem va en självklarhet, så trött att ögonen höll på att trilla ut.
Bakade oss en tårta iaf. Va tänkt att det skulle bli en riktig gubbtårta, men gubbarna va slut, så det fick bli hallon och chokladhjärtan :)
 
Midsommardagen spenderade jag och C med min brors ena son. Gullungen själv. Vi tog en tur ut till Vallby friluftsmuseum för att kolla in alla djur..
Lillkillen blev kvar över natten och när vi lämnat han till sin käre far, till min bror så åkte vi hem och mös med ost, kex, melon och salami samt olika skinkor. Smarrigt värre var det, och jag ångrar att jag inte sparde lapparna med var det var för skinkor.
Han är alldeles för go min kära karl. Här om dagen bjöd han på en romatisk middag hos han. Han överraskade även med Per Morbergs röda vin. Hur smarrigt som hellst. Jag är ett stort fan av Per, och så även min karl. Så det va en självklarhet att testa hans vin. Och inte blev jag besviken. Rött vin har jag svårt för, men detta vin smällte en aning i munnen och gav en stark, men samtidigt frisk eftersmak.
 
Till förrätt vart det Kantarellsoppa. Ni som känner mig vet att jag INTE äter soppor, det visste min kära karl med. Men guess what??? Jag åt och jag älskade det.. Tog även en portion till. Till förrätten drack vi mousserande vin, med guldklimpar i ;) Smakde super även det. Till huvudrätt vart det Pasta med en sås av champinjoner, lök, muggelost och tonfisk. Även den rätten smälte i munnen. Är så glad att jag hittat en karl som är så pass händig i köket ;)
 
 
Kvällen avslutades med några avsnitt av "Så ska det låta". Är ett stor fan av Peter Settman med.
Smaskade i oss himelska jordgubbar, samt ost och kex även denna kväll..
 
Något han inte vet är att jag var nära till tårar när jag fick blommor av han. Jag vet inte varför, men jag skratta och prata bort det som tur är. Hur skulle det va med en kärring som sitter å gråter mitt i allt? Inge mysigt alls =P
 
Måste bara säga en sak till.. Jag har ju berättat nu att jag ätit soppa för första gången sen jag var liiiiten kiz.
Dagen innan midsommar åt jag och C med hans mor och syster. Förrätt och huvudrätt.
Huvudrätten var Lax i ugn med potatis. Åter igen.. ni som känner mig vet att jag varken äter potatis eller fisk. Meen, jag åt och jag tyckte om det med. Konsistensen på fisken hade jag kanske lite svårt med, men såsen.. Vilken sås.
 
Sådär.. Nu ska jag knoppa. C ringer och väcker mig imorrn för en promenix så jag får använda mina nya byxor jag köpte idag. Gjorde ett riktigt kap. Ett par Puma byxor och ett par Nike byxor för under 5hundringen. Adidasbyxorna satt en aningen tajt, men vad kan jag förvänta mig när jag shoppar på barnavdelningen. Dom andra byxorna satt okej iaf, även om dom med är från barnavdelningen. Blir lätt så när man är kort och har väldigt korta små tax-ben.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0