Igång igen.

Yees, nu är jag igång igen. VSK hit, och VSK dit..
Ikväll är det match igen, VSK-Sirius. Ska bli intressant att gå, även om jag får gå själv. Ingen av mina vänner är så speciellt sportintresserade. Att jag är det, är min pappas fel, som envisades med att ta med mig på bandy sen jag var 3-4 år ungefär.Vid den åldern följde jag med just för att jag var tvungen.I tonåren var det väl alla killar som lockade mest, även om jag var tvungen att följa med många gånger då också. Men visste jag att någon snygg kille skulle ner till Rocklunda kunde jag ringa pappa och fråga om vi skulle gå. Gissa om han blev glad?? Hans ena dotter hade intresserat sig för hans älsklingssport. Lyckan va väl total misstänker jag. Men nånstans så insåg nog han med att det inte va bandyn jag ville se då, det var alla killar. Killtokiga tonåren lixom!! Eller va det bara jag som hade den perioden?
 
Men nu iaf, sen ca sex år tillbaka, så gillar jag faktiskt matcherna. Killarna intresserar mig inte, och jag har stenkoll på bollen. Men i dagens läge är min bandypappa inte lika intresserad av bandy som jag är. Jag är nog mer besatt tror ja, medan min far har det på en hobby nivå.
 
Jajja, nu är det iaf bandy ikväll.. Wohoooo!!
Laddar upp med lite musik och alkoholfria groggar!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0